Image by Tim Foster

Mindset work-out

Klinkt dit je bekend in de oren?

  • Heb jij ook het gevoel dat je brein meer tegen dan voor je werkt?

  • Merk je dat je vaak dingen doet die je eigenlijk helemaal niet gelukkig maken, maar waar je maar moeilijke vanaf geraakt?

  • Heb je last van perfectionisme, uitstelgedrag, people pleasen, overpresteren, controledrang, slachtoffermodus, overvoorzichtig zijn, rusteloosheid of rationaliseren?

  • Ben je vaak erg streng voor jezelf en/of anderen?

Dan is deze work-out wat jij nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw brein voor jou gaat werken in plaats van tegen jou!

Train je brein en creëer gezonde gewoontes als basis voor een positieve mindset!

 

​Wist je dat ons brein verslaafd is aan negativiteit?
Onderzoek toont aan dat negatieve dingen 3 keer meer doorwegen dan positieve dingen in onze perceptie. Dit wil dus zeggen dat aan het einde van je dag, de negatieve elementen 3 keer zoveel impact hebben op jouw welzijn dan de positieve.

Doorheen de evolutie is ons brein heel sterk geworden in het detecteren van gevaar, dat heeft ervoor gezorgd dat we als mens nog bestaan.

Alleen is in onze huidige leefomstandigheden positiviteit cruciaal geworden voor een gelukkig en gezond leven. En ondersteunt de manier waarop ons brein functioneert ons daar dus nog niet helemaal in. 

halters

Ook jouw mentale spieren hebben aandacht en training nodig!

Verhoog je positieve intelligentie

Net zoals je gaat sporten om je fysieke conditie op peil te houden, is het dus erg belangrijk om je mentale spieren te trainen. Hierdoor verhoog je je positieve intelligentie: je vaardigheid om vanuit een positieve bril naar het leven te kijken en tegenslagen om te buigen in groeikansen. 

Het verhogen van je positieve intelligentie via de mindset work-out heeft héél wat impact:

1. Het verlaagt je stressniveau

Al de stress die je ervaart is afkomstig van jouw saboteurs. Dit zijn de stemmetjes in je hoofd die je in je comfortzone proberen houden en aan de basis liggen van alle negatieve emoties die je ervaart zoals schuldgevoel, teleurstelling, schaamte, boosheid, frustratie, angst,...

In de mindset work-out leg je al jouw saboterende patronen bloot en leer je actief van saboteur- naar Wijze ik-modus shiften, waardoor je stressniveau aanzienlijk daalt.

2. Het opent de weg naar échte zelfzorg

Tijdens de mindset work-out leer je dus ook je Wijze ik kennen. Dit is het deel van jou dat altijd vanuit onvoorwaardelijke liefde, empathie en mildheid handelt. Als je sterke saboteurs hebt, dan is dit deel van jou vaak goed weggestoken.

Maar we hebben het allemaal! Het is immers verbonden aan een regio in je brein die momenteel nog weinig actief is. Door actieve training in de mindset work-out zorg je ervoor dat deze regio in je hersenen sterker wordt én dat je zelf kan kiezen om dit stuk te activeren.

Hierdoor zal het makkelijker worden om écht voor jezelf te zorgen en jezelf te gunnen wat je nodig hebt, wat je ongetwijfeld zal weerspiegeld zien in een betere levenskwaliteit op verschillende vlakken.

3. Het verbetert je relaties

Jouw saboteurs lokken die van de mensen rondom jou uit, en omgekeerd. Hierdoor ontstaan er vaak niet gewenste en soms erg destructieve saboteurfeestjes in onze relaties. Absoluut niet iets waar we vrolijk van worden! Dit geldt ook voor onze relaties met onze kinderen en onze rol als ouder.
Door de mindset work-out leer je om de saboteurimpact op jouw relaties tot een minimum te herleiden, waardoor er meer ruimte komt voor pure en echte verbinding

Enkele ervaringen van anderen:

 

"Door het programma is mijn huwelijk gered."

"Vandaag nogmaals een bewijs: mijn puberende zoon die op school een knuffel vroeg als afscheid, waar al zijn vrienden bijstonden!" 

Gelukkige Familie in het Park

4. Het brengt je op het (carrière)pad dat echt bij je past

Onze saboteurs hebben als doel om ons zoveel mogelijk in onze comfortzone te houden. En dit weerspiegelt zich vaak in onze carrière en werksituatie. Ze zorgen ervoor dat we ons klein houden en onze dromen niet durven najagen.

Door een betere verbinding te maken met je Wijze ik zal je ook meer zicht krijgen op het pad dat écht bij je past, en je zal je makkelijker kleine en haalbare stapjes uit je comfortzone leren zetten die leiden tot échte verandering.

5. Het verhoogt je energieniveau

Saboteurs zijn échte energievreters. Als jij je vaak leeg en futloos voelt en de indruk hebt dat je nooit echt opgeladen geraakt, dan is de kans héél groot dat zij er met jouw energie vandoor gaan. Dit komt doordat saboteurs gepaard gaan met (vaak chronisch) verhoogde stress. En dat is natuurlijk niet gezond, niet voor je geest maar evenmin voor je lichaam.
In de mindset work-out leer je hoe je je saboteurs minder aan het stuur kan laten zitten, waardoor je dus ook minder energie zal verliezen. Een wereld van verschil!

wandelen

Wat houdt de mindset work-out precies in?

​In de mindset work-out ondersteunen we je om jouw mentale spieren te trainen. Het gaat dus over véél meer dan enkel praten: je gaat echt actief aan de slag met dagelijkse oefeningen waardoor jouw mentale spieren sterker en sterker zullen worden. Net zoals je naar de fitness zou gaan om je buik- of beenspieren te trainen!

Hiervoor krijg je gedurende 6 weken toegang tot het Positive Intelligence Program in de Positive Intelligence App. Dit programma werd ontwikkeld door Shirzad Chamine, de grondlegger van Positieve Intelligentie en mental fitness.  Het Positieve Intelligence Program is wetenschappelijk onderbouwd en biedt je de allerbeste tools om jouw mentale spieren te trainen.


In dit filmpje hoor je Shirzad zelf aan het woord over waarom het belangrijk is om inzicht te krijgen in jouw saboteurs:

Dit leer je in het Positive Intelligence Program:

 

Week 1: Train je 'zelfregulatie-spier'

Tijdens week 1 maak je kennis met het 'PQ-reppen': een wetenschappelijk onderbouwde en zeer toegankelijke en concrete techniek die je helpt om meester te blijven over je eigen brein. Elk PQ-rep geeft je meer mogelijkheid om het positieve deel van je brein te activeren en de impact van het negatieve deel van je brein te minimaliseren.

Week 2-3: Train je 'saboteur-herkenningsspier'

Tijdens deze 2 weken breng je jouw specifieke topsaboteurs helemaal in kaart. Je legt hun belemmerende overtuigingen, leugens en negatieve impact helemaal bloot zodat ze je niet langer kunnen wijsmaken dat ze je vooruit helpen. Door je bewust te worden van je saboterende patronen en hoe ze werken, vergroot je ook je mogelijkheid om hen te onderscheppen van zodra ze proberen het stuur van jouw gedachten, emoties en acties over te nemen.

Week 4-6: Train je 'Wijze-ikspier'

In de laatste 2 weken in de app leer je het perspectief dat elke tegenslag kan omgebogen worden naar een groeikans of cadeau, actief toe te passen in jouw leven. Aan de hand van concrete en hands-on oefeningen versterk je de 5 superkrachten van je Wijze ik: empathie, exploreren, innoveren, navigeren en activeren.

PQ logo.jfif
Capture.JPG

Via de PQ-app krijg je dus gericht oefenmateriaal aangeboden waarmee jij dagelijks je mentale spieren kan trainen.

En nee, je hoeft hiervoor geen uren tijd te investeren!

Tijdens weekdagen ben je zo'n 15minuten (verdeeld over blokjes van gemiddeld 2 minuten) bezig met je mental fitness-oefeningen. 

Het grote voordeel aan deze dagelijkse oefeningen is dat je écht actief nieuwe verbindingen in je brein bouwt en versterkt die jou zullen ondersteunen om echte veranderingen in je leven te realiseren.

Tijdens het weekend krijg je vervolgens 1 uur videomateriaal (opgedeeld in kleinere stukjes die je afzonderlijk kan bekijken) waarin Shirzad dieper ingaat op het thema van de desbetreffende week.

Opgelet! De app is volledig in het Engels. Een basiskennis Engels begrijpen is hierbij een must.

De mindset work-out vraagt dus wel enige tijdsinvestering van jouw kant. Logisch, je buikspieren worden immers ook niet sterker door niets te doen ;-) Anderzijds: als je alles optelt, zal je ongeveer 2% van de tijd die je wakker bent besteden aan het PQ-programma. Dat valt behoorlijk mee toch? Zeker als je weet dat al die inspanningen zullen leiden tot een gelukkiger leven!

_G9A8796-bewerkt.jpg

Inclusief 6 uur transformerende coaching!

Het Positive Intelligence Programm biedt je dus een stevige basis om jouw mentale spieren een mega boost te geven.


Maar daar blijft het niet bij!

 

Want naast de 6 weken in de PQ-app, krijg je ook nog eens 6 uur transformerende 1-op-1 coaching van Ellena of Kim. Tijdens deze uren ondersteunen we je om al jouw inzichten nog verder te verdiepen en om te zetten in concrete acties die jou dichter brengen bij datgene wat jou gelukkig maakt. We gaan aan de slag met die thema's waar jij tegenaan loopt en brengen alles wat je leert over jezelf in het Positive Intelligence Programm naar een nog dieper niveau. 

Enkele ervaringen van anderen:

 

 

"Kim voelt perfect aan wat er moest gebeuren of gezegd worden. Ze is de persoon die boven de put komt kijken en die me haar hand geeft. Ze vangt me op als de slag in mijn gezicht te groot is. Ze geeft me de techniek om de muren rond me af te breken."

 

 

 

"Ellena is iemand die zonder oordeel naar je verhaal luistert. Ze helpt je om de zaken niet te minimaliseren. Ze liet me inzien welke m'n grootste saboteurs waren."

_G9A8844-bewerkt_edited.jpg

Alles op een rijtje

​Heb jij er genoeg van dat je brein tegen je werkt en ben je klaar om écht te bouwen aan jouw geluk? 

In de mindset work-out krijg je:

  • 6 weken toegang tot het Positive Intelligence Program in de PQ-app

  • 6 uur individuele coaching

Hierdoor:

  • verlaag je je stressniveau

  • open je de weg naar échte zelfzorg

  • verbeter je je relaties

  • kom je dichter bij het (carrière)pad dat écht bij je past

  • verhoog je je energieniveau

Prijs: 967€ (incl. BTW)

(Betalingen in termijnen mogelijk)

hybrid-uGP_6CAD-14-unsplash.jpg

Leer om elke tegenslag in je leven om te buigen in een groeikans!

Veelgestelde vragen:

Ben ik zeker dat deze work-out me iets zal opleveren?

Net zoals bij een fysieke work-out, zal je pas echt resultaat zien als je consequent en actief aan jezelf werkt. Maar als je dit doet, is het resultaat wel gegarandeerd! 

 

Hoeveel tijd moet ik investeren in deze work-out?

Tijdens het PQ-programma ben je dagelijks ongeveer 15 minuten bezig met de oefeningen in de app. Daarnaast krijg je gedurende 6 weken tijdens het weekend telkens 1u videomateriaal (opgedeeld in kleinere stukjes die je afzonderlijk kan bekijken). 
Daarnaast krijg je 6 uur individuele coaching, in te plannen volgens wat best voor jou past (een frequentie van 2- of 3-wekelijkse sessies is aangeraden).

 

Ik ben niet zo'n krak met smartphones. Zal de app niet te moeilijk zijn in gebruik?

De PQ-app is erg gebruiksvriendelijk en toegankelijk. Indien je toch problemen zou ondervinden, staan wij uiteraard voor je klaar om je hierin te ondersteunen.

Wat als ik nog een andere vraag heb?

Stuur dan zeker een mailtje naar info@teamlumiere.be en we helpen je heel graag verder!

Ben je geprikkeld maar toch nog niet helemaal zeker of de Confidence work-out wel echt datgene is wat jij nodig hebt?

Plan dan eerst een take-off sessie in. In deze vrijblijvende coachingssessie helpen we jou helder zicht te krijgen op wat je écht niet meer wil en gaan we samen met jou op zoek naar welke stappen jou brengen naar datgene wat je werkelijk verlangt.

_G9A8841-bewerkt.jpg